duminică, 14 noiembrie 2010

"Diviziunea muncii" (II)

"Si vous faites des projets pour une anee, semez du ble" (dacă vă faceţi proiecte pentru un an, semănaţi grîu) - Jacques Salome.
Nu ştiu dacă l-au citit şi nu cred nici măcar că au auzit de Jacques Salome, dar "conţăranii" mei în fiecare toamnă seamănă grîu. Toamna asta lungă şi caldă le-a oferit ocazia chiar şi celor mai întîrziaţi să facă acest lucru.
Într-o postare mai veche http://confidentze.blogspot.com/2009/08/diviziunea-muncii.html , povesteam despre cum îşi împart sarcinile femeile şi bărbaţii.
Iată o nouă mostră de diviziune a muncii, descoperită într-o discuţie între două bătrîne, discuţie auzită fix în acelaşi loc ca şi anterioara.
- Ai semănat grîu?
- Da, l-am semănat din octombrie!
-Şi? Ţi-a răsărit?
- Nu ştiu, nici n-am mai trecut pe-acolo! Dumnezeu, cum o vrea El... Eu mi-am, făcut datoria şi l-am semănat. De-aici nu mai e treaba mea: dacă Dumnezeu o vrea să-l facă să răsară... să se ocupe... dacă nu...nu!
Să fie vorba de tradiţie?
Să fie influenţa monarhiei şi a casei de Hohenzolern cu deviza Nihil sine Deo?
fie lipsa noastră de responsabilitate, cu rădăcini adînc înfipte în psihologia neamului?
Să fie de vină Mioriţa?
Ce ne determină oare să ne tot împărţim sarcinile şi responsabilităţile cu însuşi Dumnezeu?

4 comentarii:

  1. Ohhh! ce mi-as mai imparti si eu sarcinile cu cineva! Chiar si cu Dumnezeu.
    O urma de adevar exista si in modul acesta de a gandi. "Omul propune, Dumnezeu dispune".

    RăspundețiȘtergere
  2. E mai comod sa gandesti ca este cineva care are grija de toate!
    Pana la urma, e si asta un mod de a nu te mai stresa si, la o adica, de a putea da vina pe cineva.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oamenii care asteapta toata viata ca altcineva sa le rezolve problemele mor mai odihniti. Si e lucru mare sa te duci odihnit la Dumnezeu, sa ii multumesti ca nu te-a lasat sa muncesti prea mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multi nebuni se iau de Dumnezeu. Blasfemie se numeste si blestemati sunt cei care fac asta.

    RăspundețiȘtergere

Check out videos from Vama