luni, 6 iulie 2009

Îmi place (3)

Îmi place să cumpăr seminţe de legume şi să descopăr ce iese în comparaţie cu ceea ce am cumpărat.
Campioanele surprizelor sunt pachetele cu fasole şi dovlecei (cel puţin, din experienţa mea de până acum).
Pe pachetul cu fasole cherokee (sper să scriu denumirile corect!) scria că este o fasole cu tulpină înaltă, viguroasă, cu păstăi de dimensiuni mari...Ce a ieşit? O fasole cu tulpina joasă, cu păstăi subţiri (fasole oloagă, cum i se spune); în schimb, fasolea care, conform înscrisurilor de pe pachet era oloagă, a crescut ca cea din Jack şi vrejul de fasole.
Vreo doi ani la rând am cumpărat seminţe de dovlecel, din care- invariabil- ieşeau dovleci turceşti. Anul acesta am decis să cumpăr seminţe de zucchini şi, în sfârşit, am dovlecei: din cei obişnuiţi... ce, voiaţi să fie chiar ce scria pe pachet?
Îmi place să cumpăr seminţe de legume; totul e ca un joc al surprizelor, ca în viaţă- de multe ori: cât de diferite pot fi aşteptările de împliniri?

2 comentarii:

  1. Pia, din cate stiu eu, zucchini este denumirea italiana pt dovlecei. Sau nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ba da, despre dovlecei e vorba. Dar zucchini arată altfel decât dovleceii pe care eu îi numesc tradiţionali: sunt mai subţiri şi au coaja de culoare verde; ai noştri sunt cei cu coaja de culoare albicioasă.
    La asta m-am referit. De fapt, şi pe pachetul cu seminţe era imaginea celor cu coaja verde, deci nu am greşit când m-am aşteptat la altceva...

    RăspundețiȘtergere

Check out videos from Vama