duminică, 27 noiembrie 2011

Trenul este pentru călătorii CU BILET ???

Anunță (fără semnele de întrebare pe care eu le-am scris în titlu) un poster cu sigla CFR călători în stînga și cu stema României tipărită în partea dreaptă (sînt în România, asta mi-e clar și probabil nu ar trebui să mă mire nimic!).
Dar să încep cu începutul:
-nu am mai mers cu trenul de vreo 20 de ani
-miercuri, 23 noiembrie, aveam nevoie să ajung la București (o fostă colegă de liceu își sărbătorea ziua de naștere)
-pentru că aveam ceva timp la dispoziție, am decis să merg cu trenul: P18208, pe ruta Tîrgoviște-București Nord, cu plecare la 16:20
-îmi cumpăr bilet și urc; constat că am făcut o maaare greșeală alegînd trenul (alternativa era autobuzul). Arhiplin. Încă de la ușă, mă întîmpină un dulău. La capătul curelușei cu care era legat, stăpînul rîdea cu gura pînă la urechi de călătorii nevricoși (vorba lui nenea Iancu Caragiale), care nu se bucurau deloc de primirea ce le era făcută
-gălăgie, mirosuri grele, mîncători de semințe (cojile musai aruncate pe jos), un călător cu o găină (vie) în traistă... găina cotcodăcea, cîinele mîrîia... găsesc un loc să mă sprijin ca să nu mă dezechilibrez stînd în picioare și îmi pică privirea pe posterul de care vă vorbeam mai sus; atît am apucat să citesc: Trenul este pentru călătorii CU BILET !, scris cu galben pe fond albastru, vizibil și de bun simț, m-am gîndit eu
-n-am apucat să-mi termin gîndul că a apărut "nașul"; trecerea lui făcea cărare printre călătorii înghesuiți (ca toiagul lui Moise ce a despărțit apele Mării Roșii); stătea cu mîinile întinse în lateral și aduna bancnotele ce veneau din toate părțile; wooow!
-șocul creat de spectacolul la care asistam m-a lăsat fără cuvinte; am prezentat biletul; în tot vagonul eram doar 5 călători cu bilet (toți stăteam în picioare); restul, vreo 50, cu "nașul"! Pentru cine e trenul???, gîndesc... apoi cuvintele-mi prind volum și întreb cu voce tare
-întrerupt din măreața-i trecere și strîngere de fonduri, se oprește și cu efect de slow motion se întoarce către mine, se uită urît și mă întreabă care e problema mea; răspund că, dacă tot se promovează ideea de a călători cu bilet, mă așteptam ca cei ce au bilet să stea pe scaune, iar ceilalți să se așeze doar dacă sînt locuri libere; de aici, conversația capătă o turnură de twilight zone: și ce să fac eu? întreabă el; de exemplu, să le cereți să elibereze locurile pentru cei cu bilet, răspund eu; e vreunul care nu are bilet? să se ridice de pe scaun! zice el; nu se ridică nimeni, de aceea îmi spune: toată lumea are bilet, deci nu am ce le face; călătorii îl aprobă rînjind satisfăcuți, fac comentarii și glume proaste la adresa mea, iar el pleacă să își adune restul de bani. După plecarea lui s-a ridicat o bătrînică, jenată, iar în locul ei s-a așezat tot o bătrînă care se întreba cu glas tare dacă va rezista în picioare pînă la București.
Citesc mai jos, pe poster, tot într-o zonă cu scris mare, galben pe albastru: "RESPECTĂ-TE ȘI VEI FI APRECIAT!"; oamenii ăștia chiar se respectă: plăctesc o zecime din valoarea biletului, călătoresc stînd comod pe scaune și sînt apreciați de controlorul de bilete.
Mai jos: "Călătoria fără bilet este un fapt antisocial"; călătoria cu bilet ce fel de fapt o fi???
Accept că stăpînul învață sluga hoață și că sărăcia din această țară duce la tot felul de comportamente; însă nu tolerez nesimțirea, nu tolerez tupeul, mai ales la funcționarii care sunt plătiți (salarial vorbind) din banii noștri, ai plătitorilor legali. Ce pretenții să am la a cere amabilitate din partea lor, dacă nici de responsabilitate nu poate fi vorba?
Situația nu cred că le este necunoscută celor de la CFR călători; însă, posterele lipite în tren fără măsuri reale sînt doar încercări ridicole de a părea normali într-o țară care se numește România! (la fel ca discuția mea cu controlorul)
P.S. la o lună după ce am depus o reclamație la CFR călători primesc următorul răspuns:
"Data raspuns: 2011-12-28 15:08:35
Stimate domn/doamna
CFR Călători răspunde petenţilor în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobate cu modificări prin Legea nr. 233/2002.

Urmare reclamaţiei dumneavoastră ne-am adresat RTFC Muntenia, care a cercetat cele reclamate şi în conformitate cu rezultatele acestor cercetări vă comunicăm următoarele:
Trenul 18202 din data de 23.11.2011 a fost format din două automotoare, utilizarea acestora fiind de 60%, respectiv de 80%.
În cadrul cercetării, personalul de tren a declarat că majoritatea călătorilor deţineau abonamente de călătorie iar pentru călătorii care nu deţineau legitimaţii de călătorie au fost emise bilete de taxare în tren. Astfel, la trenul 18208 din data de 23.11.2011 au fost emise 14 bilete de taxare în tren.
Facem precizarea că în toate situaţiile în care pot fi dovedite abaterile personalului propriu de la sarcinile şi obligaţiile de serviciu, acesta este tratat în conformitate cu prevederile Legii 53/2003 - Codul Muncii.

RTFC Muntenia a luat măsura intensificarii controalelor pe trenuri în vederea verificării legalităţii călătoriilor şi a modului în care îşi desfăşoară activitatea personalul propriu.

Regretăm nemulţumirea dumneavoastră şi doridu-vă ca pe viitor să aveţi călătorii plăcute, vă asigurăm că satisfacerea solicitărilor clienţilor este şi interesul nostru.
Cu stimă,
SNTFC "CFR Călători" SA
Biroul Relaţii cu Publicul


Cu stima
Marketing Marketing "

Răspuns din care înțeleg că trenul nu era arhiplin, dimpotrivă, erau locuri libere dar nu am vrut eu să mă folosesc de ele; iar cercetarea s-a bazat pe declarațiile personalului de tren de la care, probabil, se așteptau să spună ceva de genul: "castrați-ne, castrați-ne, sau-dacă vreți- eutanasiați-ne; ori ,sancționați-ne concediați-ne! ne e rușine de noi !"
Superb răspuns de la dl. sau d/na. Marketing Marketing! Superbă țară! ....

10 comentarii:

  1. Intr-un tren, nasul l-a certat urat de tot pe un calator "indisciplinat" care si-a permis sa cumpere bilet!
    Multumeste-i lui Dumnezeu ca te-ai ales doar cu ironii si vorbe urate! Putea fi si mai rau!
    Suntem ai nimanui...la cheremul neispravitilor si hotilor!

    RăspundețiȘtergere
  2. De-aia merge CFR-ul cum merge!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu va place, mergeti pe jos!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pentru cumparaturi din Statele Unite eu am folosit www. viaddress.com. Pe langa costul redus mi-a placut ca au fost intelegatori si rapizi.

    RăspundețiȘtergere
  5. florin gradinaru9 decembrie 2011, 15:05

    Amluat si eu legatura la tura asta de cumparaturi de Craciun cu cei de la viaddress.com. Si imi pare bine ca am facut-o. Abia astept sa-mi vina pachetul de la ei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Din ultimele două comentarii ar trebui să înţeleg că e mai bine să călătoreşti cu trenul în Statele Unite???

    RăspundețiȘtergere
  7. E grosolan de penibil ce se intampla cu sistemul ferat din Romania.

    RăspundețiȘtergere
  8. Transportul feroviar este subventionat din bugetul public, adica din taxe si impozite, adica din banii nostrii. Permiterea calatoriei cu nasul este o ofensa si o sfidare la adresa noastra, a tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am adăugat postării un P.S. cu răspunsul primit la reclamația făcută. Preferam să nu-mi răspundă!

    RăspundețiȘtergere
  10. Rezolvarea reclamatziei sau cum se spune pe la noi "stapanul invatza sluga hoatza".

    RăspundețiȘtergere

Check out videos from Vama