joi, 2 decembrie 2010

Tineret în acţiune

În week-end-ul ce tocmai a trecut am avut ocazia să cunosc tineri adolescenţi, fiecare special în felul lui, fiecare cu povestea lui de viaţă, toţi însă veniţi cu acelaşi scop: participarea la un proiect al programului Tineret în acţiune.
Liceeni din judeţul Dâmboviţa, voluntari ai Centrului EUROPE DIRECT Târgovişte, adolescenţi-copii... răsfăţaţi, cu suflet mare, cu capricii normale la vîrsta lor... Sandra, Alin, Andreea, Lucian, Ana, Oana, Alex, Robert, Adina... şi încă mai mulţi...
Băieţii de la Centrul de Reeducare pentru Minori Găeşti, adolescenţi-adulţi... ducînd cu ei poveşti în care viaţa bate filmul, cu consum de droguri, furt, tîlhărie, tentative de viol sau de omor... dar cu voci care cîntă dumnezeieşte, cu talent la teatru, cu dorinţa de a învăţa şi pînă la urmă cu aceeaşi dorinţă de a se juca, de a-şi mai păstra o fărîmă de copilărie, la fel ca şi colegii lor... Florin, Petrişor, Mihai, Marian, Ruben, Iulian, Costel, David...
Apoi, dar nu în cele din urmă, "adulţii" (foarte tineri și ei)- responsabili cu organizarea activităţilor, cu derularea proiectului... Andrada, Mândruţa, Denisa, Cristi, Cati, Vlăduţ...
Învăţare non-formală, prietenie, activităţi de team-building, dezvoltare personală, jocuri, ecologizare... auto- şi intercunoaştere... lupta împotriva excluziunii sociale... O lume împărțită în trei: la voi, în libertate; la noi, în centru; la ceilalți, în penitenciar... Oameni care pentru trei zile au făcut posibil ca primele două din cele trei "lumi" să devină una singură...
M/am despărțit de ei cu un mare buchet de gînduri, de sentimente, de impresii... greu de pus în cuvinte, dar numai bune de pus într-un sertăraş al sufletului fiecăruia dintre noi, cei care am fost acolo...
... şi un blog dedicat proiectului...
http://www.tiatargoviste.wordpress.com/

8 comentarii:

  1. stiu proiectul
    ma indoiesc ca o sa va iasa

    RăspundețiȘtergere
  2. daca noi suntem schimbarea pe care o vrem in lumea asta, atunci e imposibil sa nu ne iasa. noi vrem.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dacă vorbeşti din interior, atunci poate că nu ai ajuns unde trebuie.
    Dacă vorbeşti din afară, atunci chiar nu ştii despre ce vorbeşti.
    Mărturisesc că şi eu am fost dintre cei reticenţi cînd am văzut proiectul pe hîrtie. Ulterior, cînd am cunoscut oamenii implicaţi şi cînd am participat la acţiunile lor, mi-am schimbat părerea: proiectul este un succes prin ceea ce modelează în mintea şi în sufletul participanţilor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru implicare! Daca chiar si o singura persoana din cele vizate incepe sa vada viata altfel e un lucru extraordinar.

    RăspundețiȘtergere
  5. Rezultatele par deja să se contureze. Unul dintre băieţi, care va avea iar parte de libertate peste cîteva zile, şi-a exprimat dorinţa de a deveni voluntar al Centrului EUROPE DIRECT Tîrgovişte, pentru ca- la rîndul lui - să se implice în astfel de proiecte. Deşi este dintr-un sat din Judeţul Ialomiţa, el vrea să fie cu noi, iar cei de la Tîrgovişte şi-au exprimat disponibilitatea de a-l sprijini.
    Chiar sper ca totul să iasă bine, să fie aşa, ca un miracol de Crăciun!

    RăspundețiȘtergere
  6. Initiativa iti apartine? Ca seamana a ceva cunoscut...stii la ce ma refer!

    RăspundețiȘtergere
  7. Super actiune ce faceti voi acolo! Cred ca sunt necesare multe schimbari. Nu-mi imaginez ca veti fi voi schimbarea in sine, dar veti fi macar un pas spre schimbare.

    RăspundețiȘtergere
  8. 1. Iniţiativa nu este a mea.
    2. Chiar şi un singur pas, dacă va fi făcut în direcţia cea bună, tot e ceva!

    RăspundețiȘtergere

Check out videos from Vama